11 Temmuz 2010 Pazar

Soğuk Birşeyler Olsun- Çilekli Parfe


Blog etikinliklerine hep imrenirdim ve zaman bulamazdım katılmak için... Atölye Mis'te gördüğüm bir etkinliğe katılmak için Çilekli Parfe hazırladım... Tarif oradan buradan şuradan esinlenip karıştırdığım bir tarif... Parfe aslında parfe kalıplarıyla yapılan soğuk bir tatlı fakat sunumu için ben fotoğraftaki plastik kupları seçtim... Sert bir kıvamı olduğundan bu şekilde sunup yemek isterseniz, buzluktan çıkarıp 5 dk sonra servis etmeniz kıvamını daha yumuşak hale getirip yenmesini daha kolaylaştıracaktır...
Tarif şu şekilde, haydi tarif defterlerini açalım ve yazalım:)

225 gr donmuş çilek
400 ml süt
125 gr krem şanti
225 gr Labne
250 gr toz şeker
1 paket Dr.Oetker gurme vanilya
Süslemek için üzerine çilek ve nane yaprakları

Yapılışı ise, süt ile krem şanti çırpılır ve sulu bir kıvam elde edilir. Üzerine şeker eklenip çırpılmaya devam edilir. Daha sonra vanilya ve labneyi ekleyip iyice çırpıldıktan sonra küp küp dogranmış çilekler ilave edilip çırpma işlemine devam edilir. Bu sırada maç izlerken mikser sesinden rahatsız olan koca susturulur:)) üzerine çilek konulup buzlukta 1 gece bekletilip servise hazır hale getirilir... Servis yaparken nane yaprakları konulabilir yada görselliğe hitap edecek isteğinize bağlı başka şeylerde ilave edilebilir...

Afiyet olsun :))


1 yorum:

ebru 19 Ağustos 2010 12:27  

krem santi ile hazirlanan pratik tarifleri begeniyorum, etkinlik sunumu guzel olmus elinize saglik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
designed by GeCe for only Bake My Day